מזל טוב! נולדה לך בת ואשמה

מזל טוב! נולדה לך בת ואשמה

לאחר המתנה רבה הפכת סוף סוף לאם, אך האשמה לא נותנת מנוח • מדריכת ההורים נגה הילה מותנה סיפרה כיצד חיים לצדה בשלום • בלעדי לדיגיטל של 103fm 

 

אשמה, כמו שכולנו ודאי יודעות, היא רגש קיומי; אך כשאנו הופכות פתאום לאימהות, הרגש הזה שעד כה נמנה עם סט הרגשות שלנו ותו לא, הופך פתאום לעובד המסור ביותר שלא מוותר על עבודה בשעות נוספות. האשמה השוכנת בקרבנו בכל פעם שלא שמתי לב שחם לתינוק או קר לו, או שאני בכלל לא מבינה אף פעם מה הוא צריך.  

ואם זה לא מספיק, תמיד יש את אלו, האימהות לשניים או שלושה שכבר עברו משהו בחיים, שמרגישות צורך להסביר לך מה הילד שלך צריך ולהוכיח לך בלי מילים את מה שחשבת כל הזמן - שאת לא אמא טובה מספיק. כמובן שלא כך הדבר, והתחושה הזאת מובנת לגמרי, ונפוצה יותר מאחוז האימהות שדווקא מרגישות בטוחות עם האופן בו הן מתפקדות כאימהות מן השורה. 

האם האשמה המקננת בנו היא עוד אירוע חולף שיסתיים ברגע שהתינוק ירכוש את יכולותיו המילוליות, או שהיא כאן כדי להישאר? על מנת להבין איך לחיות נכון לצד האשמה במקום לתת לה לפגום בתחושת הביטחון שלנו, שוחחה מיה דיין־שלו עם נגה הילה מותנה, מדריכת הורים שהפיגה את מסך הערפל וגרמה לנו לחבק את האשמה מעט, במקום לדחות אותה על הסף. 

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/ 

 

עריכה: מיכל קדוש 

 

Reading next

ערה? איך לא?

Leave a comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.