הנקה

סיבוב נוסף של הנקה: החששות שמציפים לקראת הלידה השנייה

סיבוב נוסף של הנקה: החששות שמציפים לקראת הלידה השנייה

גם אם החוויה הראשונה שלך מההנקה לא הייתה מושלמת, לשנייה יש בהחלט סיכוי להצליח

 

מהרגע שאת מגלה שאת בהריון בפעם הנוספת מתחילות החששות והדאגות: איך אצליח לחלק את האהבה שלי ואת תשומת הלב שלי עם עוד תינוק? איך הפעוט שלי יגיב לתוספת החדשה למשפחה? גם סוגיית ההנקה עולה, בעיקר אם חווית אתגרים בהנקה בפעם הקודמת ועכשיו, לקראת לידה נוספת, מציף אותך החשש שיהיה לך עוד פחות זמן להקדיש לביסוס ההנקה והצלחתה.

 

ענת יערי, יועצת הנקה IBCLC, מייסדת ושותפה בבית הספר "אם ודרך" להכשרת מדריכות הנקה, מבקשת להרגיע עם בשורה משמחת: גם אם בלידה הראשונה חווית קשיים בביסוס החלב, יש סיכוי סביר שהפעם תתחילי מנקודת מוצא טובה יותר. הסיבה לכך היא שמהריון להריון יש צמיחה ושגשוג גדולים יותר של תאים מייצרי חלב והסתעפות מסיבית יותר של צינוריות החלב. זה קשור לשינויים הורמונליים שמתרחשים בזמן ההריון וכן לעובדה שלגוף יש "זיכרון" והוא כבר יודע איך לייצר חלב.

 

לצד זאת, מומלץ להתכונן להנקה השנייה הן בקריאה של אינפורמציה עדכנית והן בהכנה אישית להנקה, בה תשוחחי עם יועצת ההנקה על האתגרים שחווית בפעם הקודמת ואיך ראוי להתכונן מראש לפעם הנוכחית. אם את מרגישה שאת זקוקה לעזרה תוך כדי ההנקה, מצאי לך את הזמן לעשות זאת עם אשת מקצוע (הזמן האופטימלי - כשהבכור בגן) או היעזרי בסביבה הקרובה לטיפול בו באותו הזמן אם הוא נמצא בבית.

 

חשוב שתזכרי כי הניסיון שלך ביחס לתינוק חדש במשפחה יהפוך את האתגרים לפשוטים מעט יותר: הטיפול היומיומי ביילוד לא חדש לך, את פחות נלחצת מבכי או אי שקט, מתקתקת החלפות חיתולים ומקלחות ומבינה שהכל בעצם חולף וזמני.

 

זכרי כי תינוק חדש, אח חדש לבכור שלך, זאת מתנה. היא תלמד אותו להתמודד עם קנאה, כעס ותסכול, איך לחלוק את תשומת הלב עם תינוק קטנטן שדורש טיפול אינטנסיבי בתחילת הדרך, איך לשלב מיומנויות חדשות הקשורות לוויתור, סבלנות, עצמאות ומהי ומהות של מערכת יחסים.

 

ברגע שההנקה של הקטן תלך ותתבסס ייווצר לך זמן אותו תוכלי להקדיש לפעוט, למשל בקריאת ספרים, משחק משותף או כל רעיון אחר לזמן איכות כשהגור הקטן בזרועותייך. נסי לייצר לך פינת הנקה ובה יהיה כל מה שחיוני עבורך ועבור התינוק החדש (כרית הנקה ובקבוק מים למשל) אבל גם ספרים, חוברות צביעה או משחקים שיתאימו לזמן המשותף עם הגדול.

 

והכי חשוב, נסי להימנע מהשוואות, יש סיכוי שהפעם חווית ההנקה תהיה שונה, ואף מוצלחת ומהנה. 

 

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

 Jama הצטרפי לקהילת האמהות הגדולה בישראל 

Reading next

הישורת האחרונה ומורטת העצבים: איך להעביר את החודש התשיעי להריון
זה יחזור? השינוי שעוברים יחסי המין לאחר לידה

Leave a comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.