הורות

מה החשיבות של קורס הכנה להנקה ומה לומדים בו?

מה החשיבות של קורס הכנה להנקה ומה לומדים בו?

האם כדאי לכן להשקיע בהנקה עוד לפני שילדתן? הנה כמה סיבות שישכנעו אתכן

לא מעט הריוניות מתחילות לשמוע לקראת הלידה על החשיבות שבלמידה והתכוננות לאחד התפקידים המאתגרים לאחר הלידה - ההנקה. עם זאת, לא מן הנמנע שתעלה השאלה מדוע יש להכין את עצמכן למשהו שאי אפשר להתכונן אליו, כרגע, באופן מוחלט. הרי התינוק עדיין לא כאן וגם אם תשננו ותדעו את כל החומר - שום דבר לא משתווה להתנסות אמיתית עם הבייבי שלכן. 


אז נכון, זהו עדיין לא תרגול מעשי של ממש בהנקה, אך יש לא מעט נושאים שכדאי לדעת טרם בואו של התינוק לעולם כדי שתוכלו לנהוג נכון, להגדיל את סיכויי החיבור וההצלחה, לזהות קשיים ולטפל בהם מבעוד מועד. 

 

 

תמר מיכאלי, יועצת הנקה ibclc - מלון בייבי ליס, ממליצה לא לוותר על קורס הכנה להנקה או מפגש עם יועצת הנקה טרום הלידה (בשליש האחרון להריון), ומסבירה מדוע. חשוב להדגיש כי כדאי שגם מי שלא בטוחה שהיא רוצה להניק תלמד על יתרונות ההנקה ומה החשיבות שלה לבריאות התינוק. נשים רבות משנות את דעתן בשלב זה ומסתכלות אחרת על הנקה.


אז מדוע כדאי לעשות קורס הכנה להנקה?

ראשית, ידע זה כוח. ככל שתדעו יותר, תגיעו מוכנות יותר ותדעו אילו אתגרים עומדים בפניכם ואיזו עזרה לבקש כשתזדקקו לה. שנית, זוהי תזכורת מוחשית לעשות תיאום ציפיות עם הסובבים אתכן, לבקש מהם לתמוך בהנקה ולסייע במה שתצטרכו. בנוסף, הריוניות שלוקחות קורס הכנה להנקה נוטות להצליח יותר ברגע האמת.

 

מה קורה בפועל בקורס הכנה להנקה?

מתחילים בשיחה. במפגש תדברו עם מדריכת ההנקה על היממות הראשונות אחרי הלידה, איך להתנהל על מנת לבסס הנקה, אילו אתגרים קיימים בדרך, כיצד לנהוג במצבים רפואיים מסוימים ומה צריך להדליק לכן נורה אדומה, מה כדאי לעשות אם ההנקה לא מצליחה בדיוק כפי שתכננתן ועוד.  


בהמשך, תדברו על מהי התנהגות טבעית של תינוק, כיצד תדעו בכלל לזהות שהוא רוצה לינוק, כמה פעמים הוא צריך לינוק ביממה, כמה פיפי וקקי יש לצפות מתינוק לעשות ביממות הראשונות, מה גודל הקיבה של תינוק וכמה הוא באמת צריך לאכול. תלמדו על החלב הראשוני - קולוסטרום - והחשיבות שלו לבריאות התינוק וכן תנוחות הנקה שונות וחיבור נכון לשד ותדונו בשאלת השאלות - מוצץ, כן או לא? מלבד ה"מנהלות", בקורס הכנה להנקה מדברים על כיוון אחר ולא פחות חשוב - הנפש שלכן: למה כדאי לכן לצפות ביממות שלאחר הלידה, העייפות, מצב הרוח ועוד.

בשורה התחתונה, הנקה היא ללא ספק פעולה טבעית הן לאמא והן לתינוק, אך היא אינה חפה מאתגרים פיזיים, נפשיים ומשפחתיים. כפי שלא נכנסים להריון לבד - לא ניתן להניק ללא תמיכה, והמסר הזה מהדהד בכל קורס הכנה להנקה שתפנו אליו. גם אם כבר הנקתן בעבר, כדאי שתשקלו לרענן את זכרונכן על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה בהנקה הבאה עליכן לטובה.

 

 

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

 Jama הצטרפי לקהילת האמהות הגדולה בישראל 

 



Reading next

הקיץ מגיע: על מה צריך להקפיד כשהטמפרטורות עולות
ס' במקום ש' ועוד: מתי לטפל בשיבושי ההגייה של הילד?

Leave a comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.