גיל שנתיים

מתחילים בהדרגה: על התהליך של טרום הפרידה מהחיתולים

מתחילים בהדרגה: על התהליך של טרום הפרידה מהחיתולים

אתן לא חייבות להיפרד מהחיתול ביום אחד - אפשר לעשות זאת בשלבים תוך שיתוף הילד בתהליך

קיימות לא מעט גישות בנוגע לתהליך הפרידה המחיתולים. בעוד חלק טוענות כי הפרידה היא החלטה ומעשה הן שלכן והן של הילד, אחרות טוענות כי אפשר להתכונן באופן הדרגתי לתהליך בדרכים שונות ולהכין את הילד לרגע בו החיתול יירד סופית. נועה מאירי, מנחת התנהגות מוסמכת, מדריכת הורים והתפתחות תינוקות, מסבירה על הגישה השנייה, וטוענת כי הרגע בו הפעוט הופך להיות חלק פעיל בפעולת החלפת החיתול הכרחית וחשובה לרגע בו תחליטו להיפרד ממנו. 

אם אתן חושבות על פרידה קרובה מהחיתולים, והילד אף מראה סימני מוכנות מסוימים כמו מודעות או דרישת עצמאות בהחלפת החיתול, כדאי לכן להתחיל בכמה פעולות שיביאו אתכם בסוף לפרידה מוחלטת ומוצלחת. אז מה עושים?

 

החליפו חיתול בעמידה

כעת יש עדיפות גדולה להחלפת חיתול בעמידה. הורידו את המכנס ועודדו את הילד לפתוח ביחד איתכן את מדבקות החיתול. שיתופו בפעולה תסייע לו להרגיש שהוא חלק ולפתח עוד יותר את העצמאות שלו שתידרש מאוחר יותר, כשהחיתול יירד.

עודדו משחק

תהליך הפרידה מהחיתול יהיה תהליך מורכב עבור הפעוט והוא רגשי מאוד. מאחר והמשחק תופס מקום רחב אצל ילדים ועוזר להם להביע רגשות או חששות, נסו לשלב אותו כבר עכשיו בעת החלפת החיתול. למשחק ישנו תפקיד בעיבוד החוויה, לכן מומלץ לבחור בובה שתלווה אתכם בתהליך, לשים לה חיתול ולהחליף לה ביחד.

תנו דגש להרגשה - יבש או רטוב?

בתחילת כל החתלה הורידו את החיתול והרגישו ביחד עם הילד: האם החיתול יבש או רטוב? מאחר והחיתולים כיום סופגים נהדר, תחושת הרטיבות לא ממש קיימת, אלא אם לוחצים חזק. עשו זאת ביחד עם הילד כדי להבין טוב את המושג. כך תעלה המודעות ליובש ורטיבות ותהיה כאן למידה של הילד שתועיל בהחלט להמשך.

מרגישות שהילד בשל לפרידה מוחלטת מהחיתול? אתן בשלות לכל מה שכרוך בזה (סבלנות אין קץ, תגובות רגישות, הכנה של הסביבה ועוד)? צאו לדרך וזכרו כי מדובר בתהליך ללא "זמן הצלחה" מוגדר. הוא יכול להימשך זמן רב יותר משציפיתן ואל לכן להשוות את הילד לילדים אחרים בסביבתו. בשרו לו כי הוא מוכן להוריד את החיתול ואתן כאן איתו, מלוות, תומכות ומכילות עד לעצמאות מוחלטת.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

 Jama הצטרפי לקהילת האמהות הגדולה בישראל 



Reading next

בדידותן של האמהות החדשות
אמא, דוגמה כבר נתת היום? כך תלמדי את הילד להיות מנומס

Leave a comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.