הורות

כוכבי רוק: מה גורם לריור אצל ילדים ואיך ניתן לטפל בו?

כוכבי רוק: מה גורם לריור אצל ילדים ואיך ניתן לטפל בו?

הוא כבר לא תינוק, אז למה הוא תמיד מלא ברוק? כל מה שרציתן לדעת על ריור

החולצה הרטובה, הפה הפתוח והרוק שמעטר כל צווארון - אם משהו מזה מזכיר לכן את הילד שלכן, כנראה שהוא סובל מריור. תינוקות קטנים נוטים לרייר, אך כשהתופעה ממשיכה לגילאים מאוחרים יותר מומלץ להתייעץ עם גורם רפואי ואנשי מקצוע על מנת לאבחן ולטפל בה. שני כהן איזנשטיין מדריכה לתנועה בגיל הרך, מדריכת התפתחות תינוקות ובעלת תואר שני בייעוץ והדרכה לגיל הרך, מסבירה מהן הסיבות לריור אצל ילדים בגילאי שנתיים ומעלה  ומה תוכלו לעשות כדי לסייע להם להיפטר ממנו:


מדוע זה קורה?

הסיבה העיקרית לריור אצל ילדים היא מתח שרירי נמוך. המתח השרירי מאפיין לרוב את כל איברי הגוף וכך גם את שרירי הפה, הצוואר וחגורת הכתפיים שמסייעים בייצוב שרירי הפה והלסת. זו הסיבה שלרוב נראה שמתווסף לריור גם יציבה לקויה, כתפיים שמוטות וראש נטוי. סיבה נוספת לריור יכולה לנבוע מחוסר תחושה באזור הפה. ילדים הסובלים מכך לעתים נחנקים מהרוק של עצמם מכיוון שהם לא שמים לב לריור. גם במצב כזה כדאי לראות האם חוסר התחושה מאפיין את שאר הגוף.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איך אפשר לטפל בריור?

חשוב לעבוד על חיזוק שרירי הגוף ובדגש על חיזוק חגורת הכתפיים על ידי חוגי התעמלות למינהן או ביצוע מיומנויות של טיפוס, תלייה או זחילה שלרוב קיימים בגן משחקים. לחיזוק שרירי הפה ניתן לתת לילד לאכול מאכלים קשים שדורשים לעיסה מרובה כמו קרקרים, גזר, גמבה ומלפפון. לרוב ילדים נמנעים מלאכול את ה"קשה" של הלחם אך חשוב לעבוד איתם על זה. ניתן לחזק את שרירי הפה גם באמצעות הפרחת בועות סבון, ניפוח בלונים, שתייה מקש, נשיפה במשרוקית או חלילית ואפילו מציצת סוכריה על מקל (בהשגחה ובהתאם לגיל). נסו גם הכנסה של נשכנים לפה, צחצוח במברשת שיניים ומגע של מרקמים שונים על הפנים.


עם ילדים שסובלים מחוסר תחושה באזור הפה במצב כזה חשוב לעבוד על הוויסות בין חום וקור (שכן הוא לא מרגיש את ההבדלים ויכול לקבל כוויות קור או חום מבלי לשים לב), בין חלש לחזק ובין מרקמים שונים. לימוד ההבדלים האלה עשוי לעזור לו להתגבר על חוסר התחושה ולהבחין יותר בקלות באזורים השונים בגוף ובין היתר - בפה. 


ומה אפשר לעשות עם הבגדים?

ישנם סינרי בד המיועדים לספיגת הרוק, וחלקם אף מעוצבים כך שייראו כמו פריט אופנתי על בגדי הילד. במקביל, שימו בתיק תמיד חולצות להחלפה במקרה של הרטבה וכן חיתולי בד או ניירות לניגוב אזור הפה.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

 Jama הצטרפי לקהילת האמהות הגדולה בישראל 



Reading next

ס' במקום ש' ועוד: מתי לטפל בשיבושי ההגייה של הילד?
לא התכוונתי: איך ללמד את הילד לבקש סליחה?

Leave a comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.